Reageer op: Seksueel geweld en seksueel misbruik (algemeen)

#253951
Luka
Moderator
Topic starter

    HANNAH WERD OP JONGE LEEFTIJD MEERDERE KEREN SEKSUEEL MISBRUIKT: ‘IK WAS ALLES KWIJT’

    Hannah werd op jonge leeftijd meerdere keren slachtoffer van seksueel misbruik. Als baby, in haar tienerjaren en op negentienjarige leeftijd. Ze vertelt haar heftige verhaal in ‘Geraldine En De Vrouwen’.
    “Ik heb zelfmoordpogingen gedaan en heb in het ziekenhuis gelegen. Maar ik ben er nog”, vertelt ze.

    SEKSUEEL MISBRUIK
    In Geraldine En De Vrouwen reist Geraldine Kemper samen met zes vrouwen die te maken hebben gehad met seksueel geweld naar Kroatië. Daar volgen de vrouwen intense therapiesessies. Ook Hannah is mee op reis. Volgens sommige artsen is ze uitbehandeld. “Maar ik ga 1000 procent geven.”

    Aan Geraldine vertelt ze wat er in haar jeugd is gebeurd. “Ik was een baby toen het voor het eerst gebeurde, maar daar wil ik verder niet op ingaan. Ik weet wat er is gebeurd en de dader heeft bekend. Op latere leeftijd ben ik opnieuw misbruikt, door iemand uit onze familie. Ik ben daarna uit huis geplaatst.”

    GERALDINE EN DE VROUWEN
    “Ik heb veel moeite met hechten aan mensen en heb verlatingsangst. In mijn hoofd heb ik plaatjes van het misbruik en daar heb ik veel last van”, vertelt Hannah. “Ik heb mezelf niet kunnen ontwikkelen zoals ik had gewild. Ik had het idee dat iemand anders de macht had over mijn lichaam, dat ik zelf niet mocht bepalen wat ik wilde. Als iemand iets van me wilde, moest ik het gewoon geven.”

    Bron: Linda.NL >>