Reageer op: Seksueel geweld en seksueel misbruik (algemeen)

#239974
Luka
Moderator
Topic starter

    Tess Milne praat openlijk over verkrachting

    Tess Milne is te gast bij het YouTube-kanaal van Jurre Geluk. In zijn programma Seksmobiel doet de presentatrice een boekje open over een ingrijpende gebeurtenis in haar leven, waar ze lange tijd niet over kon praten. Op negentienjarige leeftijd werd ze verkracht: “Ik heb daar anderhalf à twee jaar niet over gepraat.”

    In de YouTube-serie worden de meest uiteenlopende seksvragen gesteld. Aan Jurre en zijn gast de taak deze zo openhartig mogelijk te beantwoorden. En openhartig is Tess zeker. “Ik heb nog nooit zoiets gedaan, over seks praten in een progamma”, vertelt ze een tikkie zenuwachtig aan het begin. Voorheen wees ze dit soort vragen altijd af, omdat ze bang was dat het alleen over haar zou gaan. Maar nu hoopt ze anderen te helpen, door haar eigen verleden te delen.

    Tess en Jurre krijgen een vraag voorgeschoteld over een jongen die zich afvraagt waarom zijn vriendin niet met hem wil zoenen. Volgens de blondine kan het zijn dat hier een ingewikkelder antwoord achter schuilt, en geeft het advies zijn lief hiernaar te vragen. “Ik heb zelf ook iets naars meegemaakt met een jongen”, doet ze een boekje open. “Ik heb daar anderhalf à twee jaar niet over gepraat. Daarna wel, en toen was ik er schijnbaar klaar voor.” Jurre vraagt zich hardop af wat ze bedoelt, waarna Tess begint over het feit dat ze op negentienjarige leeftijd is verkracht.

    “Ik kan er nu over praten, gelukkig”, begint ze. “Ik heb een hele nare ervaring gehad met een jongen die mij verkracht heeft eigenlijk. Toen was ik negentien. Ik kon het gewoon niet aan.” Haar tweelingzus was haar steun en toeverlaat. “Ik zag dat ik daar andere mensen mee kon helpen, en dat geeft verlichting.”

     

    Bron: rtlnieuws.nl

    Lees ook: Tess Milne: ‘Toen die jongens weg waren, heeft hij me verkracht’