› Forum Lotgenoten Seksueel Geweld › Achtergrond & Informatie › Opinie & actualiteit › Campagne ‘Wacht niet tot het te laat is’ › Reageer op: Campagne ‘Wacht niet tot het te laat is’
Fatima werd uitgehuwelijkt: ‘Mijn vader ging zonder mij terug naar Nederland’
Honderden kinderen worden jaarlijks achtergelaten in het buitenland of uitgehuwelijkt. De campagne ‘Wacht niet tot het te laat is’ roept klasgenoten op het te melden als ze vermoeden dat iemand niet terugkeert van vakantie.
Klasgenoten worden nu opgeroepen om alert te zijn. Fatima dacht op vakantie te gaan naar Somalië, maar ze werd daar door haar oma uitgehuwelijkt. Ze wist te ontsnappen en vluchtte terug naar Nederland.
Van het vooruitzicht van een echte zomervakantie werd Fatima blij. “Ik ging nooit op vakantie, en nu wel. Ik verheugde me er al op dat ik na de zomer mijn klasgenoten kon vertellen wat ik mee had gemaakt.” De vakantie in Somalië waarvan Fatima dacht dat die een paar weken zou duren, duurde in totaal vier jaar. Ze werd uitgehuwelijkt aan een man die ze niet kende en die jaren ouder was dan zij.