Reageer op: Griet Op de Beeck: Maak je zorgen over het kind dat altijd glimlacht

Forum Lotgenoten Seksueel Geweld Achtergrond & Informatie Opinie & actualiteit Griet Op de Beeck: Maak je zorgen over het kind dat altijd glimlacht Reageer op: Griet Op de Beeck: Maak je zorgen over het kind dat altijd glimlacht

#218681
Luka
Moderator
Topic starter

    En ik kan het toch niet laten om tot slot dit stukje nog even te knippen en plakken hier:

    Hoofdpersoon Lucas zegt ergens: een slachtoffer vraagt je om iets te doen, al was het maar je inleven in zoiets huiveringwekkends, terwijl een dader je juist vraagt niks te doen, en we doen allemaal liever niks.

    Daar slaat ze de spijker op de kop denk ik, net zoals water zoeken mensen óók vaak naar de makkelijkste weg.
    Zo onrechtvaardig om zo behandeld te worden als slachtoffer van zoiets traumatisch als seksueel misbruik. Daarom is het denk ik belangrijk om selectief te zijn in wie je het verteld en mensen om je heen te verzamelen die je wel door dik en dun steunen, of dat er nou 20 zijn of bijvoorbeeld alleen je therapeut of psycholoog en je beste vriend(in) of partner..