Reageer op: Verkrachters en moordenaars in je platenkast

Forum Lotgenoten Seksueel Geweld Achtergrond & Informatie Opinie & actualiteit Verkrachters en moordenaars in je platenkast Reageer op: Verkrachters en moordenaars in je platenkast

#217342
Mark
Moderator

    Seksueel misbruik binnen de dancemuziek: slachtoffer vertelt

    Een muziekmagazine publiceerde onlangs een verzameling verhalen van vrouwen actief binnen de elektronische muziekscene. Naar aanleiding van de droevenis omtrent Harvey Weinstein, is óók de house- en technowereld flink opgeschud. Een toonaangevende muziekfotografe vertelt (anoniem) over haar ervaringen met seksueel misbruik:

    ‘Ik moest beelden schieten van een bekende Braziliaanse dj. Na de betreffende show was er geen tijd voor de foto’s, dus werd ik verzocht mee te komen naar het hotel. Daar gearriveerd verklaarde de dj en manager dat er geen slaapplaatsen meer waren. Ik werd verzocht een half uurtje bij hen in de kamer te wachten, zodat er een oplossing gevonden kon worden.’

    Maar er kwam geen oplossing. Ik had nooit naar dat kamertje moeten komen. Het enige wat me die avond gered heeft zijn de receptionisten en hotelgasten. Zij hoorden me paniekerig ‘STOP’ en ‘NEE’ roepen. Ik heb nooit de foto’s gepubliceerd. Ik wil ze nooit meer zien. Ik denk dat Harvey Weinstein’s slachtoffers zich hetzelfde moeten voelen.’

    Haar ervaringen stopten daar niet. Nog altijd kampt de fotografe met gevolgen. Overigens is zij niet de enige.

    Lees de verhalen van vijf vrouwen op djmag.com (engelstalig) of bekijk het filmpje.