Verkracht of niet – BNNVARA, november 2017

  • Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15/12/2017 om 19:19 door Stefan.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Reacties
  • #214120
    LSG
    Beheer
    Topic starter

      Wanneer is seksueel gedrag acceptabel en waar ligt de grens? Wilden ze dit allebei wel of werd een van beiden onder druk gezet? Heeft er iemand spijt en wat betekent dat dan? Deze vragen staan centraal in de driedelige serie ‘Verkracht of niet’, waarin Geraldine Kemper en Tim Hofman met een panel van veertien jongeren kijken naar op waarheid geïnspireerd drama. De panels krijgen bezoek van een advocaat, een officier van justitie van het Openbaar Ministerie, de oprichtster van Centrum Seksueel Geweld en enkele ervaringsdeskundigen die vanuit hun vakgebied en achtergrond hun visie op de getoonde verhalen geven en hun ervaringen delen.

      Verkracht of niet, aflevering 1: Feestje – BNNVARA, 7 november 2017
      Max belandt na een studentenfeestje met veel lol en drank bij zijn ex Tessa in bed. De twee hebben seks, maar wilden ze dit allebei wel en was er wederzijdse toestemming? Of is er sprake van verkrachting?

      Let op, deze uitzending kan triggeren!

      Deze uitzendingen zijn tot stand gekomen met medewerking van Centrum Seksueel Geweld, het OM, de Politie, enkele advocaten, Rutgers en Slachtofferhulp. Zij waren onder andere betrokken bij de keuze van de verhalen en de discussies in het huis.

      #214121
      LSG
      Beheer
      Topic starter

        Verkracht of niet, aflevering 2: De stagiair – BNNVARA, 14 november 2017
        Een mannelijke stagiair wordt door zijn bazin niet alleen begeleid maar ook verleid op de vrijdagmiddagborrel. Wordt hij seksueel geïntimideerd of vindt hij die aandacht eigenlijk wel lekker?

        Let op, deze uitzending kan triggeren!

        Deze uitzendingen zijn tot stand gekomen met medewerking van Centrum Seksueel Geweld, het OM, de Politie, enkele advocaten, Rutgers en Slachtofferhulp. Zij waren onder andere betrokken bij de keuze van de verhalen en de discussies in het huis.

        #214140
        LSG
        Beheer
        Topic starter

          Verkracht of niet, aflevering 3: Zussen – BNNVARA, 21 november 2017

          In de laatste aflevering staan twee zussen en één man centraal: vriend van de één maar een flirt met de ander. Wilden ze het seksuele contact allebei of gaat hij over een grens?

          Let op, deze uitzending kan triggeren!

          Deze uitzendingen zijn tot stand gekomen met medewerking van Centrum Seksueel Geweld, het OM, de Politie, enkele advocaten, Rutgers en Slachtofferhulp. Zij waren onder andere betrokken bij de keuze van de verhalen en de discussies in het huis.

          #214568
          Stefan
          Lid LSG

            Naar aanleiding van de tweede aflevering van ‘Verkracht of Niet?’ (BNNVARA) heb ik besloten om te reageren op een aantal uitspraken die zich voordeden. Dit omdat deze uitspraken niet op zichzelf staan en ik er ook vaker dingen over hoor als het gaat om het onderwerp ‘aanranding’ of ‘verkrachting’. Per uitspraak heb ik hierdoor ook een paar fragmentjes waarin die uitspraken worden gedaan, dit om dus te verduidelijken dat het meerdere keren wordt aangehaald, met natuurlijk mijn visie (en die van anderen en deskundigen) erop.

            Laat me vooral weten wat je ervan vindt en of ik nog iets gemist heb. Van de andere afleveringen heb ik (nog) geen video gemaakt, dit omdat ik het niet te eentonig wil doen en ik veel uitspraken toch al weerlegt heb in deze reactievideo.
            Alvast bedankt voor het kijken!

            https://youtu.be/kALSQ-rkDxM

            #214601
            Luka
            Moderator

              Ik had je video al eens gezien, Stefan, ik vond em heel goed! Niet te lang en duidelijke uitleg.

              #215296
              Stefan
              Lid LSG

                Luka, dankjewel voor je reactie! Bij zulke video’s is het juist de bedoeling dat je er niet te lang op gaat inspelen, zodat het gewoon duidelijk is zonder poespas. Ik had er nog uren over door kunnen gaan, maar dan zou ik alles gaan herhalen denk ik 😉

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
              gasten online: 130 ▪︎ leden online: 2
              Lava, nijntjeflip
              FORUM STATISTIEKEN
              topics: 3.824, reacties: 21.528, leden: 2.911