Oprah’s 2020 Vision Tour in Fort Lauderdale

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 08/01/2020 om 11:18 door Mark.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties
  • #247840
    Mark
    Moderator
      #247841
      Mark
      Moderator
      Topic starter

        LADY GAGA OPENHARTIGER DAN OOIT OVER VERKRACHTINGEN EN ZELFVERWONDING

        Openhartiger dan ooit vertelt Lady Gaga over haar mentale gezondheid, hoe ze als tiener meerdere keren werd verkracht en hoe ze worstelt met chronische pijn. Gaga was te gast bij Oprah Winfrey’s 2020 Vision: Your Life in Focus Tour.

        CHRONISCHE PIJN
        De zangeres is altijd al open geweest over haar mentale gezondheid, maar stelt zich in het diepte-interview met Oprah Winfrey helemaal open. Tijdens het gesprek vertelt ze over haar fibromyalgie, een aandoening waardoor ze last heeft van chronische pijn in haar spieren en bindweefsel. “Terwijl ik hier zit, heb ik van top tot teen pijn”, zegt ze. Volgens Gaga komt het door het “mentale trauma” dat ze heeft opgelopen door haar verleden.

        “Toen ik negentien was, werd ik meerdere keren verkracht. Ik ontwikkelde een posttraumatische stress-stoornis, doordat ik het trauma niet verwerkte. Ik begon intense pijn te voelen, alsof mijn lichaam de pijn die ik voelde na mijn verkrachtingen opnieuw beleefde, maar ik had niemand die me hielp. Ik had geen therapeut, psychiater en zelfs geen dokter.”

        In het interview vertelt de zangeres dat het steeds erger werd. “Ik werd ineens bekend en reisde van hotelkamer naar limo naar podium. Ik stopte het weg, waardoor ik het niet kon verwerken.”

        ZELFVERWONDING
        Ook vertelt ze dat ze zichzelf vroeger heeft verwond. “Daar had ik twee redenen voor: als je je snijdt, voel je voor een halve seconde verlichting van de pijn die je ergens anders voelt. Maar ik verloor de controle. De andere reden was dat ik mensen wilde laten zien dat ik pijn had, dat ik hulp nodig had”, zegt Gaga. Hoewel ze vertelt dat medicatie haar enorm heeft geholpen tegen de depressie en zelfverwonding, wil ze niet zeggen welke medicatie ze slikt. Ze vindt dat iedereen persoonlijk advies moet krijgen van een therapeut.

        “Het is tijd dat we mentale problemen behandelen als echte ziektes. De komende jaren verzamel ik de beste wetenschappers, dokters, psychiaters en professors om dit soort problemen aan te pakken en deze gezondheidscrisis de wereld uit te helpen.” Winfrey en Gaga werken voor AppleTV+ aan een documentaire over mentale gezondheid.

        Bron: linda.nl

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
      gasten online: 33 ▪︎ leden online: 4
      Chris, Leef, Lotteeh, Leentje
      FORUM STATISTIEKEN
      topics: 3.768, reacties: 21.162, leden: 2.814