EO – Mijn loverboy – 19 mei 2010

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 24/03/2018 om 11:17 door Mark.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • #220011
    Mark
    Moderator

      Mijn Loverboy toont 5 waar gebeurde verhalen van slachtoffers van een loverboy. Hoe kwamen zij in de greep van een loverboy? Hoe is het nu met hen? De documentaire volgt ook de rechtszaak tegen een van de loverboys en laat zien hoe de politie en hulpverlening omgaan met deze vorm van mensenhandel. Aangrijpende verhalen van een harde werkelijkheid.

      De achttienjarige Sara spaart voor haar droom: een HBO-dansopleiding. Maar haar ‘vriendje’ verliest haar spaargeld met een drugsdeal. Door brute manipulatie verleidt hij haar het geld terug te verdienen in de prostitutie.

      In de documentaire Mijn Loverboy vertelt maker Tamme de Leur vier verhalen van slachtoffers aan de hand van waarheidsgetrouw nagespeelde situaties. “Vaak voelen slachtoffers zoveel band met hun pooier dat aangifte doen bijna onmogelijk wordt. Het kostte twee jaar onderzoek om de verhalen boven tafel te krijgen.” Internationaal vermaard KLPD-topman H. Werson laat in deze documentaire middels reconstructies zien hoe justitie verhoren aanpakt.

      Elk van de vijf meisjes deed aangifte tegen haar loverboy, resulterend in straffen van ruim drie tot achttien jaar met tbs. Een van de meisjes wordt gevolgd in het strafproces, waarbij verschillende rechtbanken uitspraken doen over haar loverboy. In 2008 waren er volgens het Coördinatiecentrum Mensenhandel (CoMensha) minstens 180 meisjes het slachtoffer van loverboys. Dit cijfer is gebaseerd op meldingen van hulpverleners. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger.

      Let op, deze uitzending kan triggeren!!!

      https://youtu.be/kh2xE3N_Cpk

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
    gasten online: 38 ▪︎ leden online: 2
    Colinda, Yvette
    FORUM STATISTIEKEN
    topics: 3.769, reacties: 21.166, leden: 2.814