Jurre’s date met Stefan – Spuiten en slikken, YouTube, 17 februari 2020

Forum Lotgenoten Seksueel Geweld Achtergrond & Informatie Films, documentaires, radio & TV programma’s Jurre’s date met Stefan – Spuiten en slikken, YouTube, 17 februari 2020

  • Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21/02/2020 om 14:30 door Stefan.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Reacties
  • #249054
    Mark
    Moderator

      Elke maandag om 17:00 uur heeft Jurre een date met iemand die jij waarschijnlijk niet zo snel tegenkomt. Jurre stelt zijn date al jouw vragen. Deze week date hij met Stefan, hij is seksueel misbruikt.

       

      Benieuwd naar het hele gesprek? Luister de podcast op Spotify

      #249078
      Stefan
      Lid LSG

        En ik heb er inmiddels ook een reactie-video over gemaakt. <3

        #249149
        IrisLisanne
        Lid LSG

          Hoi stefan !

          Ik heb jou beide videos gezien en op jou eigen video ook gereageerd !

          Na aanraden van jou ben ik ook op deze site terecht gekomen! ik moet nog even ontdekken hoe de site precies werkt🤪

          En ik wil jou als het eenmaal zo ver is, ook graag laten weten hoe mijn intensieve behandeling voor C-ptss zal gaan !

          Je had mij verteld dat jij dit zelf ook aan gegaan bent. Hoe is dat jou bevallen? en heeft  het echt meer effect gehad dan de ‘normale’ (bijv. 1x per week er naar toe ) behandelingen?

          Ik ga zelf, als het allemaal door gaat, 12 weken intern. Dus dat vind ik best wel spannend, vooral omdat ik er heel moeilijk over praat.

          Maarja iniedergeval, wil ik je nogmaals heel erg bedanken voor je dapperheid dat je samen met Jurre zo’n video hebt gemaakt! Ik heb er erg veel aan gehad !

          Liefs, Iris

          #249170
          Stefan
          Lid LSG

            Hoi Iris,

            Ik herken je naam inderdaad uit de comments van m’n video! Wat goed van je dat je de weg naar hier hebt gevonden, welkom en neem vooral je tijd hoor!

            Ik heb een Intensive-8 behandeling gehad bij Psytrec. Ik werd toen 2 x 4 dagen opgenomen in een PTSS-kliniek in Weert en daar had ik de hele dag allerlei activiteiten, waaronder een aantal uur sport, psycho-educatie en 2 therapie-sessies (1 x exposure en daarna 1 x EMDR). Het heeft mij enorm geholpen. We moesten voor alle (8) dagen 1 trauma/beeld opschrijven, dus 8 in totaal en ik heb van dat lijstje volgens mij 6 af kunnen werken (1 kwam er nog tussendoor en we hebben niet alles kunnen doen), dus dat ging echt supergoed.

            De combinatie van exposure-sport-EMDR beviel me dusdanig goed, dat ik dat tegenwoordig zelf ook doe. Voor ik naar therapie ga, doe ik thuis exposure (kijken naar foto’s, het beeld voor me halen en de spanning wat op laten lopen…) waarna ik met de bus naar therapie ga en daar een stuk wandelen voor ik EMDR heb. Bij EMDR zelf heb ik ook de rode draad van Psytrec meegenomen; ik krijg nu meer afleidingen dan voorheen. Eerst deden we ‘t met de lichtjes en een paar woordjes/rekensommen, nu heb ik de koptelefoon, tappen met m’n handen, tappen met m’n voeten en rare woordjes erbij. En dit loopt tot nu toe goed.

            Voor meer informatie over Psytrec en de behandeling, stuur ik je wel graag door naar de video die ik erover heb gemaakt, als je die nog niet hebt gezien. Dat is wat makkelijker dan hier alles uittypen. Ook is er hier nog een verslag te vinden die ik heb getypt >> (alleen te lezen voor leden)

            Dankjewel voor je comment en misschien tot binnenkort (op chat) 🙂

            Liefs, Stefan

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
          gasten online: 41 ▪︎ leden online: 2
          Lyn, Lotteeh
          FORUM STATISTIEKEN
          topics: 3.769, reacties: 21.167, leden: 2.814