24 vrouwen dienen klacht in tegen dansleraar uit Charleroi

Forum Lotgenoten Seksueel Geweld Achtergrond & Informatie Opinie & actualiteit 24 vrouwen dienen klacht in tegen dansleraar uit Charleroi

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 19/08/2020 om 21:54 door Luka.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • #252641
    Luka
    Moderator

      “Hij kleedde me uit en ik kon hem niet tegenhouden, hij was te sterk”: 24 vrouwen dienen klacht in tegen dansleraar uit Charleroi

      Al 24 vrouwen hebben klacht ingediend tegen een bekende dansleraar uit Charleroi. Stuk voor stuk beschuldigen ze de man van seksueel en ander misbruik in de voorbije jaren. Pas toen vorige week een meisje zei aangerand te zijn door een dansleraar, kwamen ook de andere vrouwen met hun verhalen voor de dag. “Maar er zijn zeker meer slachtoffers”, zegt een van hen bij Sudpresse.

      Eind vorige week stapte een meisje naar de politie in Charleroi. Ze zei dat ze in een jeugdhuis in Charleroi verkracht was door een in de regio bekende dansleraar. Zij was niet de enige, zo bleek al snel. Het onderzoek leverde tot op vandaag al 24 getuigenissen op. Seksuele agressie, ongepast gedrag, pogingen tot verkrachtingen, slagen en verwondingen, aanrakingen en verkrachten: ze staan er allemaal in, en allemaal beschuldigen ze dezelfde dansleraar.

      Meermaals geslagen

      Zo is er het verhaal van Sophie (niet haar echte naam, nvdr). In oktober 2017 kwam zij na het uitgaan thuis rond 4 uur. Toen ze haar wagen voor haar deur parkeerde, zag ze een man voorbijlopen. “Ik heb even gewacht om uit te stappen, zodat hij zeker voorbij was. Maar hij kwam meteen terug.” De man zei haar dat hij thuis niet binnen geraakte, maar zij was bang. “Mijn broer komt er meteen aan, loog ik. Maar hij begon me te slaan in het gezicht.”

      Sophie viel op de grond. “Hij bleef me slaan en ging op mij liggen. Hij heeft mijn kleding uitgedaan en zei duidelijk wat hij met me van plan was.” Pas toen een buur haar hoorde roepen en zelf riep, sloeg de man op de vlucht na haar nog één klap gegeven te hebben.

      Parket voert onderzoek

      Ze ontsnapte aan een effectieve verkrachting, maar niet iedereen had zoveel geluk. Sophie is nu 30 jaar en herkende de man niet lang geleden op een foto op sociale media. “Ik wist toen niet wie hij was. Ik ben een klacht gaan indienen, maar hij kon niet gevonden worden dus is er niets van gekomen.” Nu heeft ze opnieuw een klacht ingediend, samen met 23 andere slachtoffers. Het parket bevestigt aan Sudpresse dat een onderzoek naar de man ingesteld is.

      De vermeende slachtoffers hebben zich verenigd in een Facebookgroep. In het dossier doen ze allemaal hun verhaal. Zo getuigt ook iemand die 15 jaar was toen de feiten zich voordeden. “Hij gaf me les in mijn huis, maar trok me plots bij de haren en kleedde me hardhandig uit. Hij was te sterk voor mij, ik kon hem niet tegenhouden. Hij vroeg me nog waarom ik huilde…”

      Sophie is ervan overtuigd dat er nog meer slachtoffers zijn. “Sommigen zijn erg jong en durven niet te getuigen. Maar ze moeten. Deze man moet gestopt worden. Hij is ziek en stopt niet, daar ben ik van overtuigd.”

      Bron: Nieuwsblad.be >>

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
    gasten online: 29 ▪︎ leden online: 0
    No users are currently active
    FORUM STATISTIEKEN
    topics: 3.752, reacties: 21.081, leden: 2.773