› Forum Lotgenoten Seksueel Geweld › Achtergrond & Informatie › Informatieve websites & mediaberichten › Seksueel geweld (algemeen) › Reageer op: Seksueel geweld (algemeen)
Rebecca (26) werd op vakantie
GEDROGEERD EN VERKRACHT
Na lang sparen kon Rebecca van Gemert (26) eindelijk met een vriendin naar Amerika. In augustus 2013 vertrokken de twee opgetogen naar Las Vegas, maar hun vakantie eindigde in een drama. “Ze zagen er chic uit, gekleed in pak, spraken een vreemde taal en ze lachten mij uit alsof ik de één of andere circusaap was.”
“Samen met een vriendin deed ik een mini-roadtrip door Amerika van twaalf dagen. In Las Vegas zat er in ons hotel een club waar we elke avond heen gingen. Ook mensen van buiten het hotel kwamen hier. In die club leerden we twee vrouwen van onze leeftijd kennen; van die spontane Amerikaanse types. We raakten aan de praat en het was heel gezellig.
DRANKJE
Ze vroegen ons het hemd van het lijf. Op dat moment dacht ik dat het interesse was, maar later kwam ik erachter waar die interesse écht vandaan kwam. Op een gegeven moment moest ik even naar de wc. Een van die vrouwen ging met mij mee en de andere bleef bij mijn vriendin. Bij de wc vroeg ze of ze mijn drankje moest vasthouden, maar ik nam het liever mee. Ik weet heel goed dat je nooit zomaar een drankje moet aannemen of laten vasthouden door een onbekende.